Lussekatter med fiberhusk

          Är du sugen på nyttigare lussekatter i år ??
Testa detta receptet med fiberhusk & semper finmix som är glutenfritt
 
 
50 gr jäst
75 gr smör
2 dl mjölk
2 tsk fiberhusk
1 dl kesella 1% ig
0,5 dl socker
2 krm salt
1 ägg
0,5 gr saffran
500 gr semper finmix
 
 
Smula jästen i en bumke smält smöret och häll över jästen (37 grader )
tillsätt fiberhusken och låt stå 5-8 min
rör i kesellan socker salt  saffran och ägget
tillsätt 500 gr semper finmix
Arbeta samman degen och låt den jäsa i 30-40 min
baka ut den och forma efter önskemål och jäs igen under bakduk i 20 min
pensla med uppvispat ägg och in i ugnen 8 min i 250 grader
 
 
 
 
 
bild från google

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0