Hitta ditt äkta jag !

Är det någon som har hört talas om Robin Sharma...det är en kille som skrivit boken De hemliga breven från munken som sålde sin ferrari.
 

 
Han har skrivit fler böcker bla Finn din livsuppgift och Vem gråter vid din grav ?
 
Jag har själv inte läst någon av dessa böcker men de verkar vara bra .
 
Ur boken De hemliga breven.......finns mycket som jag själv tror på och lever efter...som typ visdomsord och tankar som faktiskt kan förändra ditt liv.
 
Han skriver om att leva ett autentiskt liv, och att frigöra sig från samhällets påverkan, att verkligen leva som du själv vill och inte som du förväntas leva av andra.
 
Och om att utman din rädsla, om att våga växa som människa och bli friare.
 
Att lägga ner din själ i ditt arbete, med hängivenhet passion och energi, att känna sig stolt över sig själv,samt att njuta av vardagliga glädje ämnen, att prylar och materiella ting inte gör en lyckligare, utan riktig lycka är någt helt annat, att varje dag göra något för någon annan och att aldrig förminska någon, för gör man gott så får man gott tillbaka.
 
 
Kanska vore något att önska sig i julklapp !!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: marie karlström

Nej, jag har inte läst böckerna. Helt ny författare för min del. Har ni dem?
Håller med om att det liksom ligger i tiden att inte bara läsa skönlitteratur och ägna sig åt fylla dagarna med diverse aktiviteter vilka gärna går ut på att äta, handla och leva ett ganska materiellt liv.

Svar: Nej vi har tyvärr inte böckerna, men ska nog köpa dom.
Jimmy Olsson

2012-10-28 @ 10:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0