Proteinpannkakor

Det kom en efterfrågan på proteinpannkakor och jag tycker ju att PF:s är super goda....
 
 
 
 
tyvärr inget jag får äta just nu då jag är mitt upp i dieten men oj oj oj vad gott med glass banan & blåbär till 
 
Finns att köpa hos oss
 
Välkommen in Johan !!
 
Men vill man göra en egen smet så funkar detta kanon :
 
140 gr äggvita
20 gr äggula
0,5 dl lättmjölk
130 gr lättkesella
40 gr havregryn
0,5 tsk bakpulver
0,5 tsk salt
smaksätt med lite kanel
 
Mixa alla med en stavmixer och stek tjocka eller tunna pannkakor
 
 

 
Har testat vid ett tillfälle och det blir jätte gott, är det svårt att mäta upp äggvita och äggula så säljer vi det på 1 liters flaskor
 
 
( gammal bild )
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0