Det vi verkligen vill-tar vi oss tid till

De flesta människor lever i dagen samhälle ett ganska hektiskt liv, men många krav och måsten.
Jag känner flera stycken som egentligen har FÖR mycket på sin agenda men som prioriterar sitt liv så och vill INTE ändra på något.
För visst är det så att de vi prioriterar, det hinner vi med !
Vissa saker man alltid bör prioritera är sin familj och sin hälsa, det är alltid viktigt att må bra själsligt för att kunna ge både sig själv och andra utrymma att växa som människa.
 
Jag har själv ändrat min syn på livet flera gånger genom årens lopp, de jag prioriterade förr är helt oviktigt för mig numera. Jag har aldrig varit en person som bryr mig så mycket om vad andra tycker och tänker, jag går min väg och tar gärna sällskap på vägen men ibland kommer man till vägskäl där man skiljs åt, ( har haft vänner som valt andra vägar ) men det är ok för mig för alla har rätt att utvecklas till sin egen person.
 
För mig är det oerhört viktigt att min familj mår bra, och att vi har mycket tid tillsammans, vilket vi prioriterar :)
 
Något annat som jag prioriterar är mitt arbeta och min träning, där får jag utlopp för min kreativitet och lusten att skapa och forma både på resaturangen och på gymmet.
 
Alla prioriterar inte samma saker och det ger livet en härlig dimension, för alla brinner för något och vill vidare i livet.
 
Så tänk i bland på att livet på jorden är en kort stund ( va djup jag blev ) - lär av andra människor - lyssna på dina närmaste - och döm ingen förrän du gått några mil i hans/hennes skor 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0