6 steg till bättre beslut

 
Ta det lugnt 
 
 
- som alla vet vill ju hjärnan ha belöning NU
 
Tex : ska jag säga upp mig nu och slippa att gå dit i morgon eller ska jag välja en strategi som ger mig ett bättre jobb om ett år.
 
 
2
 
Känn inåt
 
- skilj mellan yttre och inre motivation
 
Tex : styr motivationen av dig eller av andras förväntningar
 
 
3
 
Var modig 
 
- rädsla är så pass läskigt att man kanske väjer trygghet istället för risker
 
Tex : att inte gör ett val alls är också att väja
 
 
 
Känn dig själv 
 
- vissa männiksor talar först och tänker sen, andra gör tvärtom
 
Tex : en mun och två öron, ta ett steg tillbaka och lär av andra och lär känna dig själv
 
 
 
Ta hand om dig
 
- det spelar ingen roll hur smart beslutsstartegier man lägger upp om man är helt slukörd
 
Tex : Sov vila ät ordentligt & träna
 
 
6
 
Ta en paus
 
Har inget av de ovanstående hjälpt ??
 
TA EN PAUS
 
STRESSA ALDRIG FRAM BESLUT
 
 
 
Det är när man är i ett bra " flow " eller i rätt fas som allt annat också funkar, träningen också :)
 
Så att gör bra val även utan för gymmet gör en enorm skillnad för utveckligen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0