Vadträning

Under två år som classic kille tränade jag inte mina vader alls då det var tillräckligt utvecklade för den klassen. Nu när jag satsar på veteran bodybuilding så behöver allt på hela kroppen bli mycket större och skarpare. Jag tränar mina vader 2 gånger i veckan. Ett lätt pass 20-50 repetioner och ett tungt pass 1-10 repetioner, och då riktigt tungt. Jag stretchar även mellan varje set och flexar gärna i topp läget.






Sittande vadpress i toppläge



Sittande vadpress i bottenläge, sträck ut ordentligt





Vadpress i toppläge



Vadpress i bottenläge






Donkeyraises i toppläge, ha lätt böjda ben



Donkeyraises i bottenläge






Stående vadpress i smithmaskin toppläge



Stående vadpress i smithmaskin bottenläge




Jag alternerar dessa fyra övningar tre till fyra sett vardera, alltid till hundra procent. Vaderna tål otroligt mycket belastning eftersom vi går med dom hela dagarna. Har ni några frågor så ställ gärna dom!

Kommentarer
Postat av: Sorro

Kanonbra - tack!

2011-08-13 @ 20:03:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0