Massage och dess effekter


Massagekonsten är 5000 år gammal och en av de äldsta behandlingsformer vi känner till.

Svensk klassisk massage är världsberömd.

Här kommer lite kortfattat om vad Jimmy kan räkna med för effekter av de reglbundna behandlingar han tar.
Då kan man nog sammanfatta dessa som de viktigaste:
- Snabbare återhämtning efter träning
- Ökad blod och lymfcirkulation och därmed ökad utfösel av överflödig vätska och slaggprodukter ur kroppen
- Mental återkoppling


Allt detta tillsammans ger Jimmy en ökad prestationsförmåga i hans idrottsliga ambitioner!

Kan också passa på att avliva myten om att massage går man bara på när man har ont!
Massage är bra för alla människor, och synnerligen alla som har ett stillasittande eller monotont och ensidigt belastande yrke.
Då kan regelbundna behandlingar fungera i förebyggande syfte för att motverka de problem som ofta annars uppkommer i dessa yrken.

 

Länk till Peter Axelssons hemsida!

 

Peter Axelsson är en gammal god vän till mig. Jag går på massage hos honom var fjortonde dag året runt, inför tävlingar går jag dit en dag i veckan de sista 10 veckorna.. otroligt skönt! Peter är en mycket sympatisk och trevlig kille som jag varmt rekomenderar er att gå till. Varför inte boka en tid hos honom redan idag?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0