benträning

Här kommer ett bra ben-pass, prova gärna detta!




Börja med 4 set benspark i super-set med 4 set utfallssteg



Kör ett set av båda och sedan vila ca 90 sekunder



Därefter knäböj när man har blivit lagom uppvärmd, börja med ca 60 kg och gör 15-20 repetioner. Höj sedan vikten efter varje set, så pass tungt att du bara klarar 6 repetioner i sista tunga setet. Avsluta med 80 kg på stången! Kör ca 10-15 repetioner i 2 set



Starta med en vikt så du klarar av 10 strikta repetioner, vila 10-15 sekunder följt av 5-10 repetioner tills du har gjort 30 repetioner totalt i 4 set! Nu har framsidan på låren fått sig en rejäl omgång.



Liggande bencurl. Kör 4 set ca 10-15 repetioner!



Avsluta passet med att köra 3 set 10-15 repetioner av stående bencurl! Gutt. Gå på bandet ca 5 minuter efter, följt av 20 minuters stretching. Dags att gå till duschen :)



Under fem års tid har jag alltid haft Lördagen som ätar-dag. Och då har jag verkligen ätit mycket mat! Vaknat på Söndagen med bra tryck och fylld mage ;) Det har underlättat för mig i min benträning på Söndagmorgonen! Då är det skönt och vara påfylld när man ska träna hårt och klara av vikter på över 200 kg på stången med fria knäböj.



P.S! Kom gärna med förslag på vad ni vill se för inlägg, eller muskelgrupper som jag kan ge bra träningstips och förslag på då jag själv har provat det mesta!





Kommentarer
Postat av: Stoffe

Hejsan!



Tycker du kan lägga ut ett pass när du kör armar. Oftast den muskelgruppen som är roligast och köra men många gör fel. Ett par gryma övningar och hur dom skall utföras. Kör hårt

2012-01-09 @ 17:41:57
Postat av: Sorro

Kört efter detta benpass 2 ggr nu, mkt bra!



Men oj vad det var jobbigt att köra benpressen så haha!

2012-01-15 @ 17:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0