Något att fundera över

Har ni träffat någon ernergitjuv någon gång en sådan människa som bara tar energi av dig utan att ge någon positiv energi tillbaka,det har jag gjort flera gånger i mitt liv, en stund går det ju bra men efter ett tag blir det bara negativt att umgås/prata med en sådan människa.
Ofta snackar dom mycket skit om andra för försöka komma i lite bättre sken själva men det säger ju bara mer om den som snackar skit, för ofta är den personen inte helt nöjd med sitt egna liv, kanske inte känner sig älskad eller sedd eller känner bara avundsjuka och brist på kärlek omkring sig, ofta har dom dålig kontakt med sina syskon, har få eller inga riktiga vänner och deras liv kretsar kring att hela tiden på att vara lite bättre än någon annan.
Jag har genom åren gjort mig av med energitjuvar som kommer i min väg för mitt liv är värdefullt och jag vill ägna mig helt åt det jag prioriterar som min familj min träning mitt arbete mina nära vänner.
Skitsnack slutade jag med i lågstadiet för det är där det hör hemma tycker jag och har man passerat både 30 40 och 50 strecket så borde man lärt sig att lögner och skitsnack aldrig lönar sig för sanningen kommer alltid fram.
Så ut och sanera bland dina energitjuvar och ägna dig åt sådant som är viktigast i just ditt liv.
Ditt liv kommer att bli mycket rikare och roligare med positiva människor omkring dig och framför allt kommer din träning ge dig resultaten du vill ha :)
Lycka till

Kommentarer
Postat av: Kristina

Intressant tanke om "energitjuvar". Oftast väldigt "små människor med låg självkänsla och tillika sned verklighetsuppfattning. Jag tror också man måste rannsaka, finns ingen poäng med att umgås med människor vars enda syfte är att prata illa, skvallra och "gotta sig i andra olycka". Dock, jag tror inte att ovänskap med eventuella syskon är

generellt.

2012-02-15 @ 21:13:10
Postat av: Sorro

Håller med!



Synd att man har ett par kollegor som är sådana, svårt att undvika dom på jobbet!

2012-02-16 @ 09:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0