Brysselkål

Brysselkål är nog en grönsak som man antingen gillar eller inte kan med alls, själv har jag haft svårt för den då jag tycker den varit lite besk och sträv,men jag har ändrat uppfattning och gillar dom skarpt numera särskilt med tanke på vad de innehåller.
: Superkälla med C-vitaminer( dagensbehovet finns i 50gr brysselkål)
: Nyttiga kostfiber som ger mättnadskänsla och hjälper matsmältningen
: Sägs motverka cancer i magsäck tarmar och lungor
: Rik på antioxidanter
: Stärker minnet eftersom den innehåller mycket folsyra
TIPS

Koka brysselkålen 3-4 min tills den är lagom mjuk och mixa sedan med en klick yoghurt eller creme fraiche till en pure, servera som tillbehör till kyckling eller laxfile.
(Salt peppar efter behov)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0