Den dagliga tuppluren

Sömn är ju som alla vet otroligt viktig för återhämtning, kroppen reparerar sig och rensar bland alla intyck som vi upplever under vaken tid.
Genom god sömn förbättrar vi vårt immunförsvar, ökar prestationen,ett bättre minne, förbättrad reaktionstid samt får ett bättre psyke.
Har man svårt att få ihop sina sovtimmar på natten så kan en "powernap" rädda mycket.
Själv sover jag betydligt mindre än de flesta nattetid, ( ärvt av min far) brukar sova mellan 21.30-03.00 som bäst men ser alltid till att sova middag 1,5-2 timmar varje dag, detta funkar bäst i mitt liv med de arbetet jag har men blir det mer nattsömn vissa nätter så sover jag endast 30-40 min på dagen för jag känner att jag behöver den återhämtningen....men det passar inte alla.....men definitivt mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0