5 ursäkter......

 
 
.....att slippa träna 
 
 
Varje år dör nästan 2 miljoner människor i världen på grund av fysisk inaktivitet.
Här är de vanligaste ursäkterna för att slippa träna samt svaren som kanske får någon på bättre tankar.
 
Jag har inte tid - ja alla går vi ju igenom stressiga perioder i livet, och kan då inte ägna så mycket tid åt träningen som vi skulle vilja. Men för att träningen ska ge oss hälso främjande effekter behövs inte särskilt mycket tid, en halvtimme om dagen räcker som grundläggande rekommendation så som en promenad. 
 
 
Jag orkar inte - när man kommer hem från jobbet så är man kanske både trött och hungrig, och för en del känns soffan mer lockande än jogging spåret, trots att man vet hur gott det känns efter ett träningspass. Då är det lätt att hamna i en ond cirkel så blir man tröttare och slöare och bara tanken att ta sig ut gör dig illamående. 
 
Jag har inte råd -  men en promenad eller en jogging tur kostar inget mer än ett par bra skor, och avsätter man inte tid/pengar för att motioner så får man snart avsätta tid/pengar för att vara sjuk istället.
 
Jag har ingen som kan passa barnen - ta med barnen, ut i skog och mark, ser man möjligheter så går allt.
 
Det är sååååå tråkigt - och att säga så är som att säga att böcker är dåliga, man måste testa sig fram allt passar inte alla. Det viktigaste är att ha en positiv inställning och våga testa lite olika tränings former.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0