Kyckling gryta

 
 
Att laga mat och servera samt att avnjuta den sedan har alltid varit mitt stora intresse.
 
Oavsett om jag är ledig eller är på jobbet så kretsar mycket av vårat liv kring mat, planera köpa in laga förbereda och servera.
 
Att jag sedan äter stora mängder mat också hör ju liksom till mitt andra stora intresse ....TRÄNA.
 
Här kommer ett kanon recept på en god kyckling gryta
 
2 port
 
300 gr kycklingfile
1 lök
1 röd paprika
en bit zuccini
lite olivolja
1 -2 dl kokosmjölk
1 dl cashewnötter
1 dl vatten
salt & peppar efter behag
1 msk tomatpure
 
Skär allt i mindre bitar och wooka till det i het gryta, slå på kokosmjölken tomatpuren vattnet och kryddorna och låt allt koka ihop.
 
Lägg på cashewnötterna och servera med enbart sallad eller med ris också.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0