Myter man gärna VILL tro på

 
 
Det finns mänder med myter som känns så skönt att ta till när viktminskningen inte går som man vill.
 
 
Jag har låg ämnesomsättning - då ska man veta att det är oerhört få människor som har för låg ämnesomsättning, och det krävs ett läkarbesök och olika prover för att få ett besked kring det, inget man själv kan misstänka.
 
 
Jag har ju mens nu - det finns ingen vetenskaplig dokumentation som styrker att man skulle tappa mindre vikt de veckorna man har sin mens varken innan under eller efter, däremot upplever många att sötsuget ökar och man kan kännas svullen.
 
 
Jag tränar nog för mycket och bygger muskler - 1 kg är alltid 1 kg det som däremot skiljer sig är densiteten dvs hur mycket plats 1 kg muskler respektive 1 kg fett tar.
1 kg muskler tar mindre plats än 1 kg fett och därför ser man mindre ut om man är vältränad.
Om två kroppar däremot har samma storlek väger den kropp med högre andel muskler nogot mer än den otränade i samma storlek. Den nyvunna musklerna hjälper dig dessutom att förbränna fett snabbare.
 
 
 
Jag har inte hunnit träna - Att bibehålla sina dåliga matvanor och tro att man kan träna sig smal är den största lögnen av alla, för att kunna träna sig smal krävs enorma mängder motion ( cardio ) Det är nog enklast att förstå om man betänker att det krävs en promenad på 3 timmar och 20 minuter för den som väger ca 80 kg för att bli av med 1 hg lösgodis.... 3timmar och 20 minuter !!!!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0